روش بهينه يادگيري در دور ه هاي MBA حرفه اي چيست؟

موسسه آموزش عالي آزاد ماد برگزاري دوره هاي آموزشي غير حضوري mba در گرايش هاي mba بازاريابي , mba اجرايي , mba مديريت پروژه و دوره icdl , دوره فتوشاپ و دوره آموزش طراحي وب سايت با ارائه مدرك معتبر مورد تاييد وزارت علوم

روش بهينه يادگيري در دور ه هاي MBA حرفه اي چيست؟

۳ بازديد

 

تقريبا تمامي كساني كه علاقه مند هستند در دور ه هاي MBA حرفه اي و مهارتي (منظور از مهارتي، دوره هاي غيردانشگاهي است) شركت كنند به نوعي دغدغه كيفيت محتوايي و شيوه هاي تدريس را دارند به همين دليل پيش از انتخاب محلي كه قصد گذراندن دوره دارند بسيار درباره نحوه تدريس و گروه اساتيد پرس و جو مي كنند. اين مساله بسيار اهميت دارد چرا كه دانش پذيران MBA حرفه اي نوعا افراد شاغل و پرمشلغه هستند و وقتشان بسيار ارزشمند است.
در اين ارتباط پرسش مهم اين است كه آيا پيش از ورود به دوره مورد نظرمان مي توانيم درباره همه ابعاد و كيفيت آن چه مي آموزيم اطلاعات شفاف به دست آوريم؟
در مدرسه كسب و كار مشاوران كه نزديك به يك دهه سابقه فعاليت و برگزاري دور ه هاي MBA حرفه اي و مهارتي دارد اين موضوع همواره جزو اولويت ها بوده است و با تجربه به وجود آمده لازم است توجه علاقه مندان و دانش پذيران اين دوره ها را به چند نكته جلب كنيم:
۱٫ دور ه هاي MBA حرفه اي متشكل از مجموعه درس هايي است كه مهارت هاي مديريت و توسعه كسب و كار را در فرد به وجود مي آورند و بايد به صورت كلان به برايند و كيفيت همه آن ها توجه شود نه لزوما تك درس ها. در واقع اين دوره ها به صورت سرمايه اي براي فرد خواهد بود كه در مسير كسب و كار و حتي زندگي مي توان از آن ها بهره گرفت، در نتيجه نگاه سيستماتيك و بلندمدت بسيار حياتي مي باشد.
۲٫ هر دوره آموزشي براي دانش پذيران همان دوره بايد طراحي شود و بسته اي از پيش تعريف شده اي نيست. در مدرسه كسب و كار مشاوران يكي از مسائل مهم توجه به سطح كلاس و آميخته دانشي دانش پذيران است. با توجه به زمينه تحصيلي و شغلي دانش پذيران؛ ممكن است يك دوره آموزشي بيشتر گرايشات بازاريابي داشته باشند در نتيجه در بخش آموزش طوري برنامه ريزي مي شود كه اين نياز جمعي پاسخ داده شود و يا ممكن از تمايل به مباحث استراتژي سازماني بيشتر باشد در نتيجه سمت و سوي محتوا بايد به سمت استراتژِ برود تا دانش پذيران بتوانند بهره بيشتري از دوره خودشان ببرند
۳٫ مسير آموزشي در دور ه هاي MBA حرفه اي مشاوران نوعي تعامل دوجانبه است يعني تمايلات و علاقه مندي هاي مجموع دانش پذيران بسيار در اين مسير اثرگذار است.
روش بهينه يادگيري در دور ه هاي MBA حرفه اي چيست؟
بنابر موارد پيش گفت بايد توجه داشت كه انتخاب اساتيد و مدرسان هم بايد بر همين اساس صورت پذيرد به نوعي كه هم دانش پذيران بتوانند استفاده كنند و هم مدرس بتواند ارتباط مناسبي برقرار نمايد كه اين تعامل سازنده نياز به دقت فراوان در انتخاب استاد دارد. بعضا ديده شده است كه اساتيد داراي نام و نشان در يك كلاس نتوانسته اند نتيجه خوبي بگيرند در صورتي كه در كلاس ديگري رضايت بالايي به دست آورده اند و اين اهميت توجه به مقتضيات و بافت كلاس را بيشتر نشان مي دهد.
در مدرسه كسب و كار مشاوران در انتخاب دانش پذيران دوره هاي MBA حرفه اي دقت زيادي مي شود تا تركيبي همگن و همخوان در كلاس ايجاد شود و بر اساس آن بتوان برنامه ريزي آموزشي درستي انجام داد و با ايجاد يك فضاي پويا و مشاركتي زمينه يادگيري و توانمندي بيشتري به وجود بيايد.
منبع : مشاوراني بي اس دات آي آر

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.