MBA گرايش بازاريابي چيست ؟

موسسه آموزش عالي آزاد ماد برگزاري دوره هاي آموزشي غير حضوري mba در گرايش هاي mba بازاريابي , mba اجرايي , mba مديريت پروژه و دوره icdl , دوره فتوشاپ و دوره آموزش طراحي وب سايت با ارائه مدرك معتبر مورد تاييد وزارت علوم

MBA گرايش بازاريابي چيست ؟

۴ بازديد

يكي از مسائلي كه بازارياب ها و دانشجويان علاقه مند به بازاريابي در مورد تحصيل MBA  به آن فكر مي كنند تاثير MBA بر كار و آينده شغلي آنها است. اينكه بعد از تحصيل در رشته MBA چه فرصت هاي كاري مي توانند به دست بياورند و اين مدرك چه تاثيري بر بهبود روند كسب و كار آنها خواهد داشت. اين كه مدرك MBA با گرايش بازاريابي چه مزايايي دارد و چه منافعي براي آنها به همراه خواهد داشت پرسش بسياري از داوطلبان تحصيل در MBA است. در اين نوشتار ابتدا به مزاياي MBA گرايش بازاريابي مي پردازيم و سپس به موقعيت هاي شغلي در انتظار فارغ التحصيلان MBA اشاره مي كنيم:
يافتن شغل بهتر
داشتن بك مدرك MBA در رشته بازاريابي كار شما براي احراز يك شغل در اين حوزه راحتتر خواهد كرد. با رونق بيشتر تحصيل در MBA و علاقه بيشتر سازمان ها به فارغ الحصيلان اين رشته بسياري از مديران علاقه دارند كارشناسان فروش و بازاريابي با مدرك MBA را استخدام كنند. شما با داشتن يك مدرك MBA مي توانيد در مشاغل بهتر و با شرايط بهتري استخدام شويد و از شانس بالاتري براي ارتقاي شغلي بهره مند شويد.
مهارت هاي شغلي و علمي بهتر
با گذراندن دوره هاي MBA علاوه بر آشنايي با مفاهيم اوليه و پايه اي فضاي كسب و كار و مديريت، شما با مطالبي مفيد و كاربردي در حوزه فروش، استراتژي فروش، بازاريابي و شناخت بازار آشنا خواهيد شد. با تكيه بر رويكرد مطالعه موردي و تجربي دوره هاي MBA شما مي توانيد از مطالعه بهترين و موفق ترين تجربه هاي عرصه فروش و بازاريابي و مديريت بازار بهترين استفاده را ببريد، عوامل شكست و موفقيت اين پروژها را ارزيابي كنيد و با تجربه اي بالاتر و علمي تر وارد عرصه كسب و كار شويد.
ارتباطات قوي‌تر
دوره هاي MBA عموما با تاكيد بر كار گروهي و تعامل با ديگر دانشجويان و اساتيد برگزار مي شود و شامل تعداد زيادي كار تيمي در فضاي كسب كار است. ارائه دادن مطالب و كار كردن با همكاران در اين حوزه مي تواند توانايي شما در برقراري ارتباط و مهارت هاي كلامي و زباني شما را بسيار تقويت كند. علاوه بر موضوع ياد شده، شما در اين دوره ها با كساني آشنا مي شويد كه آينده موفق و روشني در اين حوزه دارند. امكان همكاري و برقراري ارتباط شغلي و حرفه اي با اين افراد فرصتي بي نظير براي شما خواهد بود.
حوزه هاي شغلي فارغ التحصيلان MBA بازاريابي
فارغ التحصيلان بازاريابي مي توانند در حوزه هاي خرده فروشي، توريسم بانكداري و تامين مالي، سلامت، فناوري اطلاعات، رسانه، مشاوره و تحقيقات بازار و … كار كنند:
مدير بازاريابي
حوزه كاري مدير بازاريابي سرويس و مديريت روابط با مشتريان فعلي سازمان است. مدير بازاريابي با استفاده از توانايي هاي خود در بازاريابي بين الملي، رضايت مشتري، استراتژي بازار و فناوري هاي نوظهور وضعيت رابطه سازمان با مشتريان را بهبود مي بخشد. حوزه مديريت بازاريابي نيازمند توانايي و دانش پيشرفته و به روز در حوزه مديريت مشتري و تحقيقات بازار است.
مدير برند
حوزه كاري مدير برند، ارتقا و ثبت جايگاه برند با برنامه هايي مثل تبليغات، برنامه هاي رسانه اي، تحقيقات بازار و بخش بندي بازار (براي مطالعه مقاله اي در اين مورد كليك كنيد) و نمايش و عرضه برند در محل ها و حوزه هاي زندگي و كار مخاطبان هدف بازار است.
تحليل گر تحقيقات بازار
فارغ التحصيلان MBA مي توانند در حوزه آناليز بازار نيز فعاليت كنند. با استفاده از توانايي هاي كه در حوزه تحليل و استفاده از داده ها به دست آورده اند مي توانند خروجي هاي مورد نظر را از ميان انبوه داده ها استخراج كنند. طراحي، پياده سازي و اجراي تحليل بازار ، پياده سازي استراتژي بازار و برنامه كاري بازاريابي بر عهده تحليل گر تحقيقات بازار است.
استفاده از بررسي هاي تلفني، اينترنتي و ميداني براي يافتن تمايل مشتريان به يك كالا، ميزان رضايت مشتريان از محصول شركت يكي ديگر از فعاليت هاي محققان بازار است. با استفاده از مهارت هايي كه در دوره MBA كسب كرده ايد مي توانيد با كيفيت و دقت بالا از پس اين تحقيقات بر بياييد.
مدير فروش
وظايف مدير فروش ارائه خدمات مفيد به مشتريان، بررسي وضعيت توزيع كنندگان و واحدهاي فروش، بررسي فعاليت هاي رقبا، تعيين و دستيابي به اهداف فروش و بررسي وضعيت پيشرفت شركت در حوزه فروش است. آنها واحدهاي فروش و برنامه هاي فروش را تعيين مي كنند. با استفاده از تجارب مفيدي كه طي دوره آموزشي خود كسب كرده ايد مي توانيد در اين حوزه كه بيشتر نياز به داشتن تجربه است موفق عمل كنيد.
برنامه ريزي رسانه اي
يكي از اصلي ترين بخش هاي استراتژي بازاريابي هر شركت برنامه رسانه اي آن است. بايد مشخص كرد كه از طريق چه رسانه اي، در چه زماني و با چه شكلي و در كجا اهداف بازاريابي و تبليغات شركت محقق شود. با استفاده از دانش و مهارتي كه در دوران تحصيل خود در MBA با گرايش بازاريابي كسب كرده ايد مي توانيد بهترين و مناسب ترين رسانه را براي القاي پيام تجاري خود به مخاطبان تان پيدا كنيد.
مديريت محصول
يك مدير محصول بايد سودآوري و رشد و وضعيت بازار يك محصول را بررسي كند. مديران محصول بايد بخش هاي مختلف يك سازمان را كه درگير كار ارائه محصول هستند را هماهنگ و هم جهت كنند تا محصول به بهترين نحو ارائه شود. با توجه به نياز روز افزون شركت ها به مديران محصول كارآمد به خاطر نياز به ارائه محصولات با سرعت بالا براي رقابت در بازار؛ امروزه جايگاه فارغ التحصيلان MBA در اين حوزه شغلي ارتقا پيدا كرده است.
بازاريابي اينترنتي
يكي از اصلي ترين و روبه رشد ترين حوزه هاي كاري فارغ التحصيلان MBA بازاريابي اينترنتي است.
با گسترش روز به روز مخاطبان اينترنت و شبكه هاي اجتماعي مجازي فرصت هاي بي نظير بازاريابي در اين حوزه ايجاد شده است. مديريت محتوا و بازاريابي بر اساس محتوا، كسب مخاطب در فضاي اينترنت، بهينه سازي موتور جستجو SEO ، از جمله حوزه هاي كاري بازارياب ها در اين بخش است.
تحصيل در MBA با گرايش بازاريابي
همان گونه كه در بالا عنوان شد تحصيل در دوره بازاريابي مي تواند به دانش پذيران در بازار كار كمك شاياني كند، با كسب مدرك MBA مي توانيد علاوه بر افزايش شانس خود براي كسب شغل بهتر با حقوق بالاتر، مهارت هاي كاري خود را نيز توسعه دهيد.
مقاله اي كه با عنوان MBA گرايش بازاريابي چيست ؟ ، مطالعه كرديد ،  توسط كارشناسان واحد تحقيق و توسعه موسسه آموزش عالي آزاد ماد تدوين گرديده است .
منبع : وي ال اي دات آي آر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.